Thai curry de bostănel

De la suveranitatea şi sfinţenia lui Dumnezeu am ajuns la harul comun pe care noi astăzi l-am gustat, literalmente, într-o delicatesă pe care am zis că merită să o împărtăşim cu voi. Nu obişnuiesc să vorbesc la plural pe blog, dar în cazul de faţă chiar se impune :). Avusesem de mai demult cumpărat un bostănel (aşa i se spune, nu am dat în diminutivită; în engl. butternut squash) şi aşteptam ziua în care să-i facem onoarea de a juca un rol hotărâtor într-un fel de mâncare. Vroiam ceva mai deosebit. Aşa că a(m) aşteptat bine-mersi aproape o săptămână. De curând, într-o expediţie de cumpărături la Tesco-ul din apropiere Ligia a luat revista lunară a magazinului, care include o foarte utilă secţiune cu fel şi fel de mâncăruri yummycioaso-sănătoase. Acolo am dat de winner-ul pe care vi-l prezentm aici: un minunat şi outrageously HOT “thai butternut squash curry” servit lângă un cuib de teiţei de spanac (dap, există aşa ceva!). De ce scandalos de iute? Well, fiindcă am scăpat ceva mai multă pastă de curry roşu decât probabil ar fi fost indicat. Nici acum nu sunt sigur dacă “tbsp” se referă la lingura obişnuită sau la “linguriţă”. Poate ne lămuriţi voi. Anyway, ideea e că am fost foarte “generos” cu pasta de curry roşu, notoriously hot!

Iată cum se face, în caz că papilele voastre vi s-au împrietenit cu mâncarea condimentată orientală; în cazul de faţă, mai specific, cu mâncarea thai – o combinaţie aprigă de iute şi dulce; unii ar zice că e un “ acquired taste”:

Se iau

3 linguriţe de pastă curry roşie (stay on the safe side! cu 3 linguroaie, credeţi-ne, vreţi vrea, iraţional, ce-i drept, să chemaţi pompierii)

2 linguri (deci linguri!) de cremă de (lapte de?) cocos se pun pe foc într-o tigaie adâncă şi se amestecă până se omogenizează, adăugând treptat, până la

400ml de lapte. După ce aţi obţinut o pastă nici foarte groasă, dar nici foarte lichidă care a stat suficient pe foc încât să fie aproape de fierbere, aşezaţi în sos

500gr de bostănel galben tăiat în prealabil cubuleţe şi

5 fire de ceapă verde tăiate în bucăţi de vreo 0.75cm.  Lăsaţi dovlecelul şi ceapa în sos pentru vreo 10minute, până cubuleţe de bostănel încep să se frăgezească şi                                    înmoaie. Adăugaţi apoi

8-10 ciuperci tăiate în prealabil în bucăţi nu foarte mici şi

200-250gr de roşii cherry tăiate în jumătăţi sau chiar sferturi. Lăsaţi tot conţinutul să stea pe foc încă 5-7 minute. Nu trebuie neaparat să fiarbă. Spre final adăugaţi

câteva boabe de coriandru proaspăt mărunţite în mojar şi verificaţi gustul. Adăugaţi după gust sare sau, dacă e prea condimentat, încă vreo 1-2-3 linguri de cremă de cocos sau smântână. Şi sunteţi gata!

Bunăciunea asta se savurează cu o garnitură de orez, de tăieţei laţi sau, în cazul nostru, de tăieţei de spanac (aşa am nimerit; aşa a cumpărat Ligia de la piaţa cu produse asiatice). Observaţi poate că nu menţionez carnea. Asta pentru că e opţională. Dacă vreţi totuşi carne, puteţi să tăiaţi pieptul de pui cubuleţe şi să îl prăjiţi înainte de a face sosul. Puteţi, la fel de bine, să folosiţi creveţi, dacă vă plac şi vă ţin buzunarele. Noi am folosit o chestie descoperită recent: QUORN – un produs vegetarian pe bază de micoproteine (din familia ciupercilor şi trufelor) ce imită perfect carnea pui (bogat în proteine, şi aminoacizi, sărac în grăsimi, sărac în calorii, zero colesterol, mai ieftină decât carnea – +++!). Se cumpără în pachete de 500gr ca şi cubuleţe îngheţate. Astea le-am luat direct din congelator şi le-am trântit peste bostănelul şi ceapa scăldate în sosul mega condimentat (în cazul nostru).

Cam atât! Poftă bună şi fiţi recunoscători pentru harul comun, în toată diversitatea lui!

3 gânduri despre „Thai curry de bostănel

  1. Daniela spune:

    „tsp” e tea spoon, „tbsp” e table spoon
    daca e curry inseamna ca trebuie sa fie foarte iute pt europeni
    data viitoare incearca cu spaghete negre 😉

    • natanm spune:

      Thanks! După ce am stins focul din gură cu câteva pahare bune de apă m-am dumirit în cele din urmă că tbsp e table spoon. Spaghete negre… hmm. de astea nu am auzit pana acum.

  2. Alin Suciu spune:

    Superb, Natan & Ligia. Am incercat si eu reteta asta-seara si a iesit minunat. Nu m-am zgarcit la curry, am pus 5 lingurite generoase… Depinde de gust, pt noi nu a fost exagerat de iute.
    Mersi de ideea culinara!
    Alin

Lasă un răspuns

