Gandurar goes photo

Mă chinuie de multă vreme dorinţa după un DSLR. Ştiţi şi voi. Am mărturisit chestia asta în mai multe rânduri, chiar şi aici pe blog. În ultima vreme, cercurile dorinţei se strâng tot mai mult, dinspre nedefinit şi irealizabil, spre un Nikon D5000 cu 2 obiective: standardul 18-55mm si generosul 55-200mm. Simt că nu mai e mult şi căutările asidue, târzii în noapte, după recenzii, comparaţii, manuale tehnice au să ia sfârşit apoteozate de sosirea Nikon-ului. Ştiu, nu e nici pe departe cel mai profi. Dar n-am nicio problemă cu asta. Ştiu exact în ce segment mă încadrez (high(er)-end amateur DSLR) şi nu mă îmbăt cu iluzia că voi pune mâna pe graalul DSLR-urilor. Momentan însă D5000 e un vis ce poate căpăta carnaţie. Dar fiindcă anticipaţia e deja la cote înalte, în ultima vreme am început să pozez ceva mai mult cu smeritul meu Nikon Coolpix L1, 5.2 mp, zoom optic de 5x, din 2005. Dap, din 2005. Cei cunoscători vor observa că am umblat ici-colea prin Lightroom, evitând (sper) stridenţele şi dezechilibrele cromatice. Aşadar şi prin urmare las mai jos câteva producţii recente, de prin Veneţia, Verona, Lazise (lacul Garda) şi land of Hungary. Primesc cu bucurie observaţii şi comentarii de orice fel. Să vă fie de bine văzului şi sufletului.

(p.s. – dintr-un motiv necunoscut mie, se pare că atunci când au fost micşorate, fotografiile şi-au pierdut din claritate şi au, după cum se poate vedea, un aspect uşor cam difuz. De aceea sfatul meu este să daţi click pe fiecare imagine în parte, ca să o vedeţi la rezoluţie nativă. Calitatea imaginii va creşte semnificativ. Şi încă un lucru… treceţi, vă rog, peste comentariile legate de calitatea imaginii, înţelegând limitările pe care le impune un banal point and shoot. Provocarea este să vizualizaţi imaginile de mai jos în cheie DSLR-istică 🙂 )

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

9b.

10.

9 gânduri despre „Gandurar goes photo

  1. Alin Cristea spune:

    Am vazut pozele si pe Facebook, acolo e loc de 740 pixeli pe orizontala, cred ca tu le-ai pus la vreo 650.

    Claritatea creste daca fotografia e mai… grea: 2M in loc de 1M.

  2. Mihai spune:

    Bun venit in lumea nikonistilor! Si a pasionatilor de fotografie! E un microb devorator, asa ca pregateste-te sa suferi…

    Legat de investitie, eu te-as sfatui sa nu te grabesti. Ieri Nikon a anuntat ca in septembrie, pe rafturi, va aparea ultimul lor DSLR din seria entry-level, anume D3100. Este un aparat excelent, care lasa in urma pe D3000 si pe D5000, umbrind chiar si pe D90. Eu n-as sta nicio clipa pe ganduri la achizitionaea lui D3100 care are cateva atuuri fantastice: filmare HD cu autofocus, ISO 100 nativ, un senzor nou de 14MP, un nou procesor de imagine Expeed 2, un ecran mai mare (3″ – e drept ca nu e rabatabil), samd. Probabil va fi si un pic mai ieftin decat D5000.

    Legat de obiective as avea si mai multe sugestii, daca esti interesat… asta ca sa eviti greselile facute de mai toti care-si cumpara un DSLR, inclusiv cele facute de mine. Daca vrei, mai vorbim de acest subiect…

  3. natanm spune:

    Wow, Mihai. Mulţumesc de semnalarea referitoare la D3100. Esti sigur că va “bate” D5000? Din ce am citit, e gândit a fi un succesor pentru D3000, care e mult sub D5000. Văd, totuşi, vaste modificări la D3100.
    Da, pare şi mai ieftin. Cred că aşa voi face. Am să aştept D3100. Crezi merită să dau un pre-order sau să aştept până apare, ca mai apoi să prind scăderile? Când ştii tu că se lansează?

    Aştept să vorbim pe subiect. Cu mare plăcere! Lasă-mă, totuşi, o vreme să îmi “fac temele” şi să mă documentez. Dar mulţumesc de disponibilitatea de a-mi da o mână de fotograf în ajutor.

    Ce spui de pozele de mai sus, lăsând la o parte observaţiile legate de limitările impuse de un aparat mai mult decât modest?
    Cum ţi se par? Primesc orice fel de răspuns, cu maximă onestitate.

    Natan

  4. natanm spune:

    Alin, ai dreptate. Le-am pus şi pe Facebook. Le-am adăugat şi aici gândindu-mă la vizitatorii care nu le-ar fi putut vedea pe FB. Nu ştiu dacă înţeleg la ce te referi când spui “acolo e loc de 740 pixeli pe orizontala, cred ca tu le-ai pus la vreo 650.” Acolo… pe FB? Acolo în imagini?
    În rest, cum ţi se par (ţinând cont de menţiunea din “p.s”)?

  5. Marius David spune:

    draga Natan, si noi ne preagatim pentru o investitie de genul acesta pentru fiica noastra,
    cred ca nikon pina la urma,
    desi Canon este forte user frienly pentru un incepator,
    aici am gasit Nikon D3000 cu circa 600 usd si cu un obiectiv de rezerva plus tasca.
    ce parere ai? e pret bun?

    • Mihai spune:

      Draga Marius,

      Nikon versus Canon este la fel cum e treaba cu Opelul cel vechi fata de cel nou… stiu ca ma intelegi 🙂

      Ideea e ca ‘user friendly’ nu este suficient… cand intri in lumea DSLR adopti un sistem fiindca pe el vei merge in continuare, e foarte scump si neproductiv sa schimbi tabara ulterior. Canon face aparate foarte bune si obiectivele lor sunt mult mai diverse decat cele ale Nikon. Dar sunt o gramada de canonisti care folosesc obiective Nikon, folosindu-se de adaptoare speciale. Asta spune mult. Ca si crestin insa sunt chemat sa iubesc si pe utilizatorii de Canon, asa cum ar fi Vasile Tomoiaga 🙂

      Legat de intrebarea ta… pretul e atractiv, dar de ce sa cumperi un aparat care tocmai a fost anuntat cava fi scos din productie luna viitoare, fiind inlocuit de D3100 care e mult mai performant? Mai bine i-l oferi fetitei prin Octombrie pe acesta din urma, daca are rabdare!

      In rest, cu acest interes crescut pentru fotografie, poate punem de o comunitate virtuala a fotografilor crestini, aflati in cautarea luminii bune! Eu as putea lucra la infrastructura, desi nu stiu ce forma s-ar potrivi (forum?… social network?… altceva?… ) daca tu ai promova-o… 🙂

  6. Mihai spune:

    Natan, D5000 este deja la pamant fata de D3100 si asta fara dubii… este posibil ca la Photokina, luna viitoare, Nikon sa anunte si alte inlocuiri, poate chiar pentru D5000, avand in vedere ca D3100 este prima camera anuntata pt.2010 in timp ce in 2009 au fost patru lansari.

    Deci senzor mai nou si procesor de imagine nou inseamna un pas inainte considerabil, dincolo de numarul imbunatatit de MP. Stii ca in materie de electronica, un an de zile inseamna enorm astazi. Faptul ca permite poze la ISO nativ de 100 garanteaza portrete si peisaje la calitate maxima. La fel, faptul ca are nativ ISO 3200 presupune un comportament bun la fotografia pe lumina redusa. Intre D3000 si D3100 este o asociere nefericita, doar de nume. De fapt D3100 este un aparat dintr-o alta clasa… senzor CMOS fata de CCD (probabil ca D3000 va ramane ultimul Nikon cu CCD) apoi ecranul de 3″ care pana acum a fost prezent doar de la D90 in sus, ca sa nu vorbesc ca e primul aparat Nikon care va filma la standard HD, utilizand si focalizarea automata (daca am inteles bine) in timp ce la D5000 faceai doar focalizare manuala la filmare… (pe mine chestia cu filmarea ma lasa rece, dar pentru multi este importanta). In plus, D3100 este primul Nikon care accepta carduri Eye FI cards… ceea ce poate fi interesant.

    Daca acesta este succesorul lui D3000, probabil ca inlocuitorul lui D90 precum si cel al lui D700 (aparatele cele mai vechi in productie la ora actuala) vor fi minunatii tehnice, fiindca se pare ca Nikon a inteles ca totul nu e sa ofere mai multi MP, refuzand sa mai accepte aceasta cursa a megapixelilor declansata de Canon…

    Vreau insa sa intelegi ca desi noua ne place tehnica si am vrea sa avem permanent cele mai bune jucarii, totusi omul din spatele camerei face 90% din treaba… si se poate face treaba extraordinara si cu un vechi D40 daca se foloseste bine. Dar fiind vorba de niste bani pe care ii investesti oricum, mi se pare mai intelept sa iei ultima noutate, decat un aparat care e lasat deja in urma de noile performante ale lui D3100.

    Am inteles din comunicatul de presa al Nikon ca in a doua parte a lui Septembrie D3100 va fi lansat pe pietele din Vest si fiind un produs Entry Level sunt convins ca Nikon va scoate pe taraba suficiente exemplare ca sa nu fie nevoie ca oamenii sa stea pe liste de asteptare mult timp, asa cum se intampla la produsele scumpe care se fabrica in loturi mult mai mici. Eu as opina sa nu te inscrii pe lista, fiindca sigur il vei putea lua mai ieftin, vanand o reducere, o promotie, etc…

    Referitor la obiective, cand vrei mai continuam discutia. Este si aceasta una interesanta.

    Legat de poze… nu neaparat am abilitati de critic (sau poate sunt predispus sa vad prea mult partea goala a paharului si de aceea ma feresc sa-mi eliberez opiniile, inteleg totusi ca este important pentru oricine sa aiba parte de un feed-back…

    Dincolo de faptul ca mijloacele tehnice nu prea te ajuta, ma refer aici la aparatul foto folosit, exista cateva lucruri care ar trebui sa le eviti. In primul rand am observat o problema de compozitie, de ex, in prima poza nu cade bine acel turn decapitat, in a treia poza neparalelismul turnului cu verticala este iar suparatoare (e adevarat ca fotografia de arhitectura e una dintre cele mai pretentioase, solicita obiective wide, ba chiar cu corectie de perspectiva, iar cand avem distorsionari de simetrie si cladirle inalte apar trapezoidale, se incearca respectarea unei simetrii, prin plasarea fotografului exact pe mijlocul cladirii, ca laturile ei verticale sa iasa inclinate cu acelasi unghi…)

    5, 6 si 7 mi se par cele mai inspirate, la fel si 9-10 cu alternanta de focus de pe flori pe trunchiul acela de copac sau ce reprezinta chestia din stanga. Aici un DSLR cu un obiectiv cu diafragma mai deschisa te-ar fi ajutat sa obtii un efect mult mai pronuntat.

    Cam atat deocamdata… dar mai vorbim…

  7. Ted spune:

    Si eu as astepta d3100. Are caracteristici exceptionale si daca te uiti si la pret…! Uite aici http://www.nikonusa.com/Find-Your-Nikon/Product/Digital-SLR/25472/D3100.html. Plus filmarea in 1080p la 24fps este o noutate care, cu ajutorul autofocusului si al multitudinii de lentile oferite, lasă în urmă o mulțime de aparate video!

    Va fi interesat de urmarit cursa pentru supreamtie intr-un domeniu care devine din ce in ce mai popular.

    Si io-s un utilizator de Nikon si am un amarit de D90… Nu l-as inlocui cu d3100 dar tinjesc dupa un full-frame dar astept ca sa apara ceva mai accesibil ca pret si mai performat decit d700. Nikon d3s ar fi si mai grozav… am vrut sa iau unul dar nu m-au lasat sa-l iau fara sa platesc 😉

    Uite o comparatie d3100 cu d90: http://snapsort.com/compare/Nikon_D3100-vs-Nikon_D90

  8. pety spune:

    Of, nu mai amarati lumea cu Nikonurile astea performante 🙂

Lasă un răspuns

