“Isus din Nazaret: OMUL ANULUI 30 A.D.”

O improvizaţie pe un text de Kim Fabricius

Petru: Ăăă, Doamne…

Isus: Da, Petre…?

Petru: Ştii, am stat să mă gândesc…

Isus: Ia zii, vrei să începem ziua cu o minunică, ei?

Petru: Nu, serios acuma, chiar am stat să mă gândesc…

Isus: La ce, Petre?

Petru: La misiune… şi la viitor

Isus: Hmm, ai trecut la escatologie, ei?

Petru: Esca… sca.. esca tologie CE??

Isus: “Escatologie”, Petre. “Lucrurile de pe urmă” – moartea, judecata, raiul, iadul – sfârşitul lumii; lucruri de felul ăsta. Tu ai spus că te-ai gândit la viitor…

Petru: Nu chiar aşa departe. Ştii, mă gândeam mai degrabă la viitorul apropiat.

Isus: La ce anume?

Petru: Păi află, Doamne, că nu se mai poate în felul ăsta!

Isus: În ce fel, Petre?

Petru: Păi ca şi “crinii de pe câmp”, cum zici tu. Tu spui că ei nu se îngrijorează cu privire la viitor, aşa că nici noi n-ar trebui să ne îngrijorăm. Hai să fim serioşi, Doamne. Revino-ţi! Noi suntem într-un câmp de misiune, nu de flori. Dacă e să mergem şi să vestim Împărăţia lui Dumnezeu trebuie să facem din timp nişte planuri serioase. “Miei în mijlocul lupilor”, ai dreptate! Ne mânâncă de vii.

Isus: Ce zici dacă ţi-aş spune să luaţi cu voi nişte sos barbecue ca să le cadă bine? 🙂

Petru: Hai fii serios, Doamne. Eu unul vorbesc foarte serios.

Isus: Bine, Petre, ia spune-mi ce planuri ai.

Petru: Teoria managementului.

Isus: Poftim?

Petru: Teoria managementului, Doamne. N-ai citit ultimul număr din Ierusalimul Financiar? Articolul e de milioane. Avem nevoie de un sistem.

Isus: Sistem?

Petru: Da, avem nevoie de un sistem. Avem un produs şi trebuie să-l vindem – trebuie să fim productivi – şi ca să fim productivi avem nevoie de un sistem. Eficienţă – ăsta e cuvântul-cheie.

Isus: Aham…

Petru: Trebuie să ne fixăm obiective şi să stabilim target-uri şi trebuie neaparat să prioritizăm (sic!)

Isus: “Prioritizăm”?

Petru: Da, adică hai să fim serioşi… cu cine începem? Cu vameşii şi păcătoşii? Halal priorităţi!

Isus: Petre, ai grijă cum vorbeşti…

Petru: Unde am rămas? Oh, da, avem nevoie de un sistem de monitorizare, analiză şi evaluare.

Isus: Sigur că da…

Petru: Mă gândeam la o cercetare de piaţă şi la o echipă de estimare a performanţei. Ah, şi sigur o să avem nevoie şi de un director financiar.

Isus: Dar deja l-am numit pe Iuda ca şi casier.

Petru: Proastă alegere conform testului Micah-Baruch care i l-am aplicat în cadrul grupului de selecţie coordonat de mine şi Iacov.

Isus: Buun, tu la cine te gândeşti?

Petru: Păi am început deja să alcătuiesc o listă cu nume şi desigur în problema asta o să ai mare nevoie de un consilier personal pe probleme financiare. Şi prima mea sarcină va fi stă formulăm o declaraţie de misiune şi obiective.

Isus: Categoric

Petru: Îţi dai seama că nici măcar telefon mobil sau laptop nu avem? Oh, era să uit… şi trebuie neaparat să ne facem blog.

Isus: Blog? Dar înţeleg că Matei a început deja să scrie câte ceva… Şi te rog lămureşte-mă de unde vine cuvântul blog. Are cumva vreo legătură cu dema-gog?

Petru: Doamne, tu chiar creză că glumesc? Cu o aşa atitudine nici nu mă mir că am ajuns în starea în care suntem. Dar…gata! Pân’-aici! De acum încolo vom lucra organizat, instituţional, profesional şi nu vom mai face chestii improvizate. În sfârşit ai să lucrezi şi tu conform agendei pe care trebuie neaparat să o planificăm temeinic. Numai aşa ne asigurăm viitorul, nu risipind timpul pe lepădături şi netrebnici. Nu ştii tu care-i vorba ce circulă în popor? Timpul e dinar, ba… din aur!

Isus: Aşa deci. O să începem să fim profitabili. Înţeleg…

Petru: Aşa e!

Isus: Şi plin de succes, nu?

Petru: Da, Doamne. Aşa!

Isus: Şi respectaţi, admiraţi şi lăudaţi, nu?

Petru: Da, deja te văd apărând pe coperta revistei Chronos sub titlul: “Isus din Nazaret: OMUL ANULUI 30 A.D.”!

Isus: (râde)

Petru: Ce-i aşa de amuzant, Doamne?

Isus: (râde şi mai tare)

Petru: De ce râzi?

Isus: (se prăpădeşte de râs)

Petru: (apăsat, răstit) Doamne Isuse!

Isus: Petru, ai uitat ceva absolut fundamental.

Petru: (cu aroganţă) Ce anume?

Isus: Regula “NU MĂ LUAŢI DREPT TÂMPIT“

4 gânduri despre „“Isus din Nazaret: OMUL ANULUI 30 A.D.”

  1. Crina spune:

    Deci pana la urma Isus rade si El…

  2. iuăn spune:

    Deci pana la urma Isus plange de prostia oamenilor… si de batjocura care o fac in numel lui…

  3. PasiSpreCer spune:

    Desigur …
    uneori rade, alteori plange … dar un lucru e clar : isi impartaseste sentimentele cu cei din jurul Lui. Doar noua ni se pare ca e dovada de slabiciune …

    Intorcandu-ma la „discutie” … Isus a facut ceea ce a vazut pe Tatal ca face, de aceea nu a avut nevoie de o „planificare stricta pe foaie”.
    Noi in schimb … cred ca e indicat sa gasim in Cuvant acele fapte pe care Isus le-a facut + sa le scriem pe foaie + sa le avem in fata ochilor de dimineata pana spre seara, schimbandu-ne prioritatile, renuntand la confortul nostru si … calcand pe urmele Lui in implinirea voii lui Dumnezeu. Doamne ajuta !

    • natanm spune:

      De acord, PasiSpreCer… Planificarea/managementul timpului/strategia/viziunea (cuvintele de lemn din noul jargon managerial) ale lui Isus se pot rezuma la: a facut ce L-a vazut pe Tatal ca face. Stricta dependenta a Fiului de Tatal e uimitoare in evanghelii.
      Cat despre noi, daca si noi zilnic ne-am propune sa il imitam, efectiv sa il copiem in vorbe, fapte, atitudini, moduri de relationare pe Isus, am avea un altfel de crestinisim.
      Amin! Doamne ajuta si, Duhule, imputerniceste-ne!

Lasă un răspuns

