My first YouTube – a Pat Metheny solo

Până acum blogul mi-a fost cam auster, cu puţine imagini, lipsit de clipuri, fără widgets-uri laterale. Nu-mi doresc un blog foarte împopoţonat, dar m-am gândit să-mi mai înveselesc gândurarul, să-l fac mai colorat şi mai muzical. Nu că textul n-ar putea fi el, metaforic vorbind, colorat şi muzical (astea sunt, în definitiv, dezideratele). Totuşi, prin clip-ul de mai jos inagurez o nouă etapă de blogândurire, cu un blog mai deschis spre culoare şi muzică.

Am mai scris în câteva rânduri despre Pat, Pat Metheny, mai ales după experienţa concertului live de anul trecut despre care am scris in extenso aici. Pat e unul din chitariştii mei preferaţi. O spun fără ocolişuri şi stilistică.  Îl ştiu de când ştiu jazzul.  Împreună cu Jacques Loussier  a fost una din audiţiile mele decisive de la început (2001). Play Bach şi Question & Answer (cu Dave Holland la bass si Roy Haynes la tobe) au fost albumele prin care am făcut cunoştinţă cu jazzul, limbajul muzical pe care sufletul meu îl respiră (Jazzaer).

Solo-ul face parte dintr-un concert din Elveţia în 2004. Piesele sunt “classics” din repertoriul methenian: Phase Dance, Minuano, This is not America etc. Tehnica e remarcabilă, dar şi mai remarcabile sunt  suavitatea, profunzimea contemplativă, calmul imperturbabil din anumite pasaje. La Pat m-a fascinat dintotdeauna forţa evocatoare a pieselor sale, imagistica bogată pe care “tablourile” sale muzicale o conţin. Am mai spus-o şi altă dată. Pat e un peisagist, un extraordinar creator de tablouri, chiar de “lumi” (vezi albumul Secret Story).  Clipul de mai jos poate fi pentru unii şansa unei prime întâlniri revelatoare sau amintirea unei cunoştinţe mai vechi. In-Joy!

Ultimul album al lui Pat, Day Trip (2008), în format trio cu Stephen McBride la contrabas şi Antonio Sanchez la tobe, beneficiază de cronici mai mult decât favorabile în cele mai prestigioase reviste de speciazzalitate. E un text muzical foarte dens armonic şi ultra-sinuos ritmic, dar pentru cei care cunosc tipul de muzica pe care Pat îl performează în formatul trio, Day Trip urmează tiparul deja fixat. Merită audiat!

Un gând despre „My first YouTube – a Pat Metheny solo

  1. Ted spune:

    Gândurarule,
    tu scrii atât de frumos şi creezi imagini cu ajutorul cuvintelor şi ideilor, de aceea, nici nu am observat că nu ai „imagini”!

Lasă un răspuns

